Rekonštrukcia Trnavského mýta je v plnom prúde

1. februára 2018
administrator

Práce na rekonštrukcii podchodu na Trnavskom mýte pokračujú podľa plánu. Z doterajšej hanby Bratislavy sa onedlho stane príjemné miesto s moderným dizajnom, obchodíkmi, službami a bezbariérovými vstupmi. Počas pracovných dní prešlo týmto podchodom vyše 30 tisíc ľudí denne. Teda patrí medzi najvyťaženejšie v hlavnom meste.

„Trnavské mýto patrí mestu. Jeho revitalizácia bola jednou z mojich priorít v predvolebnej kampani a je ňou aj v úrade primátora. Začali sme vec aktívne riešiť, skúmali sme možnosti, ako podchod poľudštiť. Štvrť okolo Trnavského mýta je moja srdcovka, tu som prežil detstvo,“ vyznal sa primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

V novom podchode bude fungovať viac ako 15 prevádzok, rôzne obchodíky a gastro zariadenia. Bezpečnosť občanov zabezpečí kamerový systém a 24 hodinová strážna služba. Súčasťou rekonštrukcie sú aj nadzemné priestory, obnoví sa zeleň a zredukuje počet reklamných plôch.
Primátor skontroloval koncom januára postup prác priamo na mieste. S jej priebehom bol spokojný. „Osobne som skontroloval postup prác v podchode aj na povrchu Trnavského mýta. Som rád, že práce napredujú podľa stanoveného harmonogramu. Ak všetko pôjde ako doteraz, už v lete 2018 sa tento mimoriadne frekventovaný dopravný uzol premení z dlhodobo zanedbávaného miesta na lepší, krajší, moderný a funkčný priestor – taký, aký si Bratislavčania zaslúžia,“ povedal Ivo Nesrovnal.

Takisto nezabudol veľmi pekne poďakovať za trpezlivosť a porozumenie, ktoré prejavujú Bratislavćania počas tejto náročnej rekonštrukcie.
Doteraz sa v podchode realizovali práce v interiéri na odstránení podhľadov a izolácie, ako aj vybudovanie koridorov pre peších. Mesto prispeje na opravy 1,2 milióna eur. Suma zahŕňa náklady na demontáž, kúpu a montáž piatich eskalátorov a výťahov a pochopiteľne stavebné práce s tým spojené.
V decembri minulého roka sa začali práce, ktoré si z hľadiska bezpečnosti vyžiadali dočasné uzavretie dvoch vstupov do podchodu. Ide o vstup do podchodu Nová Tržnica a na jedno električkové nástupište. Alternatívne trasy sú vedené na povrchu Trnavského mýta.

Aktuálne boli demontované eskalátory v podchode a robia sa stavebné práce ohľadom osadenia eskalátorov vo výstupe k Tržnici, nákupnému centru Centrál a dvom nástupištiam električiek. Zároveň sa už realizujú práce na vyhotovovaní deliacich priečok medzi jednotlivými obchodnými prevádzkami ako aj tepelnej izolácii a kanalizácie. Nezabudlo sa aj na opravu chodníkov.

Dočasné obmedzenia sú naplánované do marca 2018. Rekonštrukcia podchodu by mala byť podľa investora ukončená v lete. Obmedzenia sú potrebné najmä z hľadiska bezpečnosti chodcov, užívateľov podchodu a stavebných pracovníkov.

V horizonte niekoľkých rokov prejde táto lokalita postupne ďalšími významnými zmenami. „Verím, že sa podarí vybudovanie železničného uzla Filiálka, obnoví sa Istropolis a celkovo dostane toto dlhoročne zanedbané miesto novú tvár,“ prezradil primátor.